Acte de caritate. O comunitate ce funcționează conform unor principii. Ajutor, fie pe cale financiară, sau prin alte căi. În momentul în care auzi cuvântul caritate, probabil că primul lucru care îți vine în minte este imaginea unor bărbați de succes, îmbrăcați în costume scumpe, care donează bani unor asociații, în momente de nevoie. Dar dacă există altă imagine ce poate fi asociată cuvântului caritate?
Cluj-Napoca este locul în care în anul 2013 a luat naștere o organizație non-profit destul de noncomformistă, denumită Beard Brothers. Mulți ar putea să întrebe, ce anume este atât de special cu privire la această asociație? Doar sunt doar niște bărbați, toti cu barbă, poate considerați hipsteri… dar care sunt implicați direct în comunitatea din care fac parte.
Exact acești bărboși, unii cu tatuaje, alții cu flash-uri în urechi, vor să ajute oamenii din jurul lor. Beard Brothers a luat naștere din dorința de a ajuta și pentru a reprezenta o schimbare atât în mentalitate, cât și în cadrul comunității. De asemenea, munca întreprinsă de băieți este una voluntară, aceștia neavând beneficii financiare de pe urma acțiunilor. Dar chiar și în acest caz, beneficiile oferite de ceea ce fac nu pot fi înlocuite de bani sau alte bunuri materiale. Ceea ce primesc în schimbul acțiunilor întreprinse este fericirea oamenilor din jurul lor, acest lucru reușind să îi motiveze pentru a face schimbări în societatea în care trăiesc.
În privința modului în care ajută oameni, băieții demarează diverse campanii, ce sunt adresate tuturor, indiferent de vârstă. De exemplu, în cadrul primei campanii, denumite Beard on! For those who need us!, bărboșii au reușit să adune haine, jucării și alimente pentru două centre de plasament, un centru de îngrijire al bătrânilor și pentru șase familii nevoiașe, atât din Cluj-Napoca, cât și din satele apropiate. În cadrul altor campanii, a devenit posibilă achiziționarea unui microbuz pentru Grădinița Specială Cluj-Napoca, s-a reușit strângerea de fonduri pentru un băiețel bolnav de cancer, pe nume Eduard, care acum s-a însănătoșit, sau strângerea de fonduri pentru trimiterea unei tinere echipei de patinaj artistic pe role la campionatul mondial de la Geneva.
De asemenea, uneori chiar și cele mai mici gesturi au un impact asupra oamenilor, pe această idee bazându-se campania Catch a smile day. În cadrul acestei campanii, oamenii puteau oferi o floare unui om necunoscut de pe stradă, un balon, fie unui adult sau unui copil, sau să se ofere pur și simplu să cumpere un sandwich unui om care nu și-ar permite.
Dacă ar fi să descrie cea mai mare realizare a lor, aceasta ar fi probabil faptul că se află aici. Aici, în punctul în care într-adevăr aduc o schimbare în societate, reușind prin aceste campanii să ajute și nu numai. Faptul că oamenii zâmbesc în momentul în care îi văd este cea mai bună plată. Probabil nimic nu este mai satisfăcător și mai sincer decât zâmbetul unei persoane pentru care ai facut un gest bun, oricât de mic ar fi fost acesta.