Care este primul tău gând într-o dimineață de luni? În afara faptului că te simți somnoros și parcă nu ți-ai mai părăsi veci patul? Poate te gândești la un prinț, care vine agale pe un cal sa te salveze cu multă, dar multă cafea… Păstrează ideea, dar înlocuiește imaginea prințului cu cea a unor soldați. Da, soldați care salvează viețile oamenilor în fiecare dimineață, cu ajutorul unui coffee bike și cu ajutorul pasiunii pentru cafea.
Captain Bean este o afacere din Cluj-Napoca, pe care mulți ar denumi-o inovatoare, din mai multe puncte de vedere. Nu doar că este primul coffee bike din oraș, dar este de asemenea o experiență interesantă, din moment ce interacționezi cu soldați. Nu soldați adevărați, veniți de pe fronturi îndepărtate, dar soldați cu adevărat pregătiți pentru fronturile cafelei și pentru fronturile instabile ale serviciilor pentru clienți.
Un coffee bike, numele de Captain Bean și o uniformă militărească. Bogdan Pandea, căpitanul avanpostului, ne explică de unde i-a venit ideea de Captain Bean, aceasta fiind una destul de simplă:
„Tatăl meu a făcut parte din armată și eu mi-am dorit dintotdeauna să fac parte din domeniul militar. În plus, am și permis de port-armă.”
După o sesiune de brainstorming și un mic sfat de la cineva, numele de Captain Bean a fost pus în funcțiune, jumătate din problemă fiind deci rezolvată. În ceea ce privește vestimentația, cea militară reușește întotdeauna să atragă atenția oamenilor, fiind de asemenea un lucru destul de rar să mai vezi pe cineva pe stradă purtând o beretă. A mai fost nevoie doar de adăugarea unui element roșu vestimentației tip milităresc și contrastul a fost asigurat, toate elementele reușind să atragă atenția într-un fel sau altul, indiferent de persoană.
Încă din trecut, oamenii ce lucrau în domeniul militar erau respectați, lucru impus atât prin atitudine, cât și prin statură. În cazul Captain Bean, faptul că barista este îmbrăcat asemeni unui om din serviciul militar, va stabili un nivel de încredere în cazul cumpărătorilor, fiindu-le garantat faptul că omul e maestru în ceea ce face. De asemenea, bărbații au arătat întotdeauna bine în uniformă, acest lucru conducând la două posibilități de interacțiune: domnișoarele îl vor admira pe soldat, iar domnii probabil își vor da seama că și-au dorit dintotdeauna să lucreze în domeniul militar, încă de când erau mici copii.
Demararea unei afaceri nu este tocmai cel mai ușor lucru, din moment ce nu poți prevedea cum vor reacționa oamenii la ceea ce ai de adus pe piață. După cum ne-a spus și Bogdan, “Prima dată, oamenii se uitau fie speriați, fie surprinși, după care plecau. A doua oară, făceau la fel ca prima oară, doar că unii se opreau să mai facă o poză. A treia oară, se întâmpla ca în primele două dăți, doar că oamenii se mai opreau să bea o cafea. A patra oară, ei bine, știau deja că e bună cafeaua și că încă o cafea nu face rău nimănui.”
De asemenea, am aflat că cel mai important factor nu este cel al vestimentației angajaților, cu toate că impactul e clar în acest caz, ci este felul în care servești clienții.
“O persoană nu va reveni niciodată într-un loc pentru produse, dar pentru servire. Pot da două exemple care vorbesc de la sine: primul exemplu, cafeaua este excelentă, dar servirea proastă. Oamenii nu vor reveni si localul va avea parte de niște review-uri nu tocmai pozitive. Al doilea exemplu: cafea la o calitate medie, dar o servire excelentă. În acest caz, oamenii își vor lua un card de fidelitate, vor lăsa bacșiș, vor face poze cafelei, poze postate ulterior pe site-uri de socializare și vor reveni. Cu alți oameni.”
Doriți și voi o cafea?